دلیل استارت نخوردن ماشین چیست؟

facebookinstagramyougoogleaparat
چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۰۳
(1)
(0)
دلیل استارت نخوردن ماشین چیست؟

ماشین استارت نمی‌زند، چکار باید کرد؟


در ماشین های پیشرفته امروزی امکان اینکه بعد از چرخاندن کلید ماشین استارت نزند، بسیار کمتر شده است. اما این اتفاق ممکن است برای هر کسی پیش می‌آید و وقتی پیش می‌آید بهتر است با برخی تست های اولیه و معرفی روش هایی برای حل مشکل، آشنایی داشته باشیم.

- سوئیچ نمی‌چرخد:
این مورد ممکن است به چند دلیل پیش بیاید:
واضح ترین دلیل احتمالی این است که کلیدی که استفاده می‌کنید برای این ماشین نیست یا کلیدتان فرسوده شده است. اگر کلید یدکی دارید بهتر است یکبار هم آن را امتحان کنید.
یکی دیگر از مشکلات رایجی که باعث نچرخیدن سوئیچ می‌شود این است که هنگام پارک کردن همه چرخ های خودرو به یک طرف چرخیده اند و شما هم سوئیچ را در این حالت در آورده اید. در این حالت وقتی می‌خواهید سوئیچ را بچرخانید فشار بسیار زیاد روی فرمان مانع از چرخیدن کلید می‌شود. برای رفع این مشکل، در حالیکه سوئیچ را می‌چرخانید فرمان را ابتدا به یک سمت و سپس به سمت دیگر بچرخانید. اینکار فشار را کاهش می‌دهد و باعث چرخیدن کلید می‌شود.

موتور نمی‌چرخد:
وقتی برای استارت زدن کلید را می‌چرخانید، ممکن است یک صدای کوتاه یا به اصطلاح تقه بشنوید، یا چند تقه سریع و پشت سرهم بشنوید یا صدای چرخیدن بسیار کند موتور را بشنوید.

دلیل معمول هر سه حالت فوق باتری ضعیف یا خالی یا اتصالات کثیف یا پوسیده به باتری است. قبل از هرکاری چراغ های جلو را روشن کنید و سپس سعی کنید استارت بزنید. اگر نور چراغ ها کم باشد یا به مرور کم شود دلیل نچرخیدن موتور ضعیف یا خالی بودن باتری است.
اگر نور چراغ های جلو کافی است اما بعد از استارت زدن وضعیت موتور تغییر نمی‌کند، احتمالاً باتری ایرادی ندارد و وضعیت موجود حاصل یکی از موارد زیر است (این لیست به ترتیب احتمال بیشتر مرتب شده است):
استارت نخوردن در خودروها را به صورت کلی

  1. در ماشین هایی که دنده خودکار دارند احتمالاً دنده در حالت پارک یا خنثی قرار ندارد یا حالت دنده خنثی خودروی شما ایراد پیدا کرده است. دنده را در حالت پارک قرار دهید و دوباره امتحان کنید.

  2. فشار روی کلاچ را کم نکرده اید (در ماشین هایی که دنده خودکار دارند) یا پدال کلاچ تان ایراد دارد.

  3. سوئیچ موتور یا سیم کشی های متصل به آن ایراد پیدا کرده اند.

  4. موتور استارت یا استارتر برقی دچار مشکل شده است.

  • ‌📛روشهای نادرست جهت تست قطعات برقی خودرو در زمان روشن بودن موتور هیچکدام از بستهای باطری نباید از روی قطب باطری جدا گردنند.متاسفانه برقکارهای خودرو جهت تست اولیه خرابی دینام از این روش استفاده می‌کنند
  • جدا کردن وایر شمع ها در زمان روشن بودن خودرو جهت تست سیستم جرقه زنی نیز باعث ایجاد نوسان ولتاژ شده و صدمه ذکر شده را به دنبال خواهد داشت.
  • خرابی و ضعیف بودن باطری به خصوص در زمان استارت زدن خودرو ولتاژ زیادی را از باطری کشیده و سایر قطعات الکترونیکی با نوسان ولتاژ شدیدی مواجه می‌گردنند.

 

✅ استارت اضطراری - یک آپشن مخفی در خودرو کوئیکS و ساینا S

در این محصولات شما برای اینکه بتوانید خودرو خودتان را روشن کنید حتماً باید پدال کلاچ را بگیرید تا خودرو استارت بخورد و روشن بشود، اما ممکن است بنا به دلایلی خودروی شما روشن نگردد.
برای همین شرکت سایپا در این خودرو ها یک آپشن مخفی قرار داده که به آن آپشن استارت اضطراری می‌گویند تا شما مجبور نباشید خودرو خودتان را با امداد خودرو حمل کنید.

❌ حال به چه صورت باید اقدام کنیم؟ برای استفاده از این آپشن، باید مطمئن بشویم که خودرو در حالت خلاص قرار دارد، بدون اینکه کلاچ را بگیریم، سوییچ را باز می‌کنیم و حدود ۶ الی ۷ ثانیه نگه می‌داریم، خیلی راحت خودرو استارت می‌خورد و روشن می‌شود.

اگر به هر دلیلی موفق به انجام مراحل نشدید میتوانید با امداد خودرو قم تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان برخوردار شوید.

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
menusearch
emdadkhodroskha.ir